GardenHERBShop: tentang aku, amsterdam dan milkshake
HOME ABOUT US DIARI KATALOG CARA ORDER HUBUNGI KAMI

Tuesday 10 July 2012

tentang aku, amsterdam dan milkshake



Assalamualaikum
Kereta buat hal. Terbatuk2 tersengguk dan tersedu-sedan mungkin sedih tuan dia dah kembali bekerja. Atau mungkin juga saja nak menyusahkan aku yang memang malas gila nak keluar bila husband ku  takda (miss u bb :p) Sape yang kena gi repair? Akak jugak. so, petang ni terpaksa juga keluar hantar kereta pastu terus  ikut mama ukur langsir kat pasir tumbuh. Beginilah hidupku yang tak dapat2 lagi keje sampai sekarang. aku malas nak bersedihkan. Baikla hepi kan diri n think positif je. Duk umah pun bukan nya pernah boring sampai tak tahu nak buat apa. Serius banyak keje surirumah ni benonya. Kalau keje boleh la melepak2 kat tempat keje. Tapi kan ramai rupanya yang bercita2 nak jadi suri rumah. Apa2 je la. Aku just follow the flow. Mintakjela keje kalau takdapat nggapaapa. Mungkin ini yang terbaik. Ye, inilah fasa hidup yang terbaik pernah aku rasa setakat ini. tapi biasalah kan manusia. Tak penah nya puas dengan apa yang ada. Risau tak tentu pasal mengenai masa depan. Padahal Allah kan ada. 
Pada 8 julai yang lepas, husband I dah bertolak ke Amsterdam untuk meneruskan kerjaya nya. 35 hari kat sana pastu balik untuk beraya selama 35 hari jugak. yeay! Makanya banyak jugak la masa free untuk aku berblog.
bye bye

KL to Amsterdam

            Dua malam sebelum dia bertolak, en saiful ada buat milkshake yang sangat2 sedap. 
STRAWBERRY MILKSHAKE
Balik dari Cameron highland hari tu, ada la beli sikit buah strawberry.
Tak tahu nak buat apa.
So, Saja2 nak try buat strawberry milk shake sendiri.
Rasa dia memang sebijik ngan yang aku minum kat the big red strawberry farm

the big red strawberry farm

Bahan-bahan:
7-8 biji buah strawberry
2 gelas susu segar
4-5 sudu besar gula
Ais kiub (sesedap rasa) kalau nak ais lebih, letak la lebih.

Masukkan je semua bahan-bahan diatas dalam blender pastu blend je sampai hancur…pastu strawberry milk shake boleh la dihidangkan..

strawberry milk shake


KURMA MILKSHAKE
Alang2 dah beli freshmilk besar godang, buat la yang ni pulak.Yang ni memang the best. Memang sumber pemakanan sunnah. Boleh gantikan segala energizing protein drink dan segala bagai drink shake yang sedang laris di pasaran sekarang. lagi sedap dan segar uolls. Nak dekat puasa ni wajiblah kekal bertenaga ye. tambah2 untuk ibu2. Juga sesuai untuk tenaga suami isteri. Harap faham apa yang aku maksudkan.Tapi kena rajin lah. kalau malas dan takde masa, baik gi beli ESP Shaklee. 
Bahan-bahan
Fresh milk+ kurma+ almond + kismis + honey
Campurkan semua bahan sesedap rasa dan sesuka hati. Pastu blend.

minuman tenaga: kurma+almond+honey+kismis  milkshake

Memang nak pengsan aku minum sebab sedap sangat. Selamat mencuba kawan2



No comments:

Post a Comment