GardenHERBShop: Oh my English
HOME ABOUT US DIARI KATALOG CARA ORDER HUBUNGI KAMI

Thursday 21 March 2013

Oh my English



pelajar terbaik kesusasteraan Inggeris 1970


Assalamualaikum…

Pagi tadi terjumpa ni. papa aku punya. Tetiba rasa sedih memikirkan nasib diri. Dah belajar English dah dekat  suku abad, tapi cakap pun masih tergagap-gagap, tulis lagilah tunggang langgang. Pelik macamana boleh dapat A masa UPSR ngan PMR dulu. Sebab tu la blog aku ni memang bahasa melayu je. Tak reti nak international macam orang lain. Baru baca blog Dr Halina. Syok je baca blog dia, simple, sangat senang difahami dan lawak. Takpelah, biarku dengan caraku. 

            Macamana aku nak terer macam orang lain kalau buku English boleh dikatakan tak baca lansung. Walau best seller macamanapun buku tu, kalau in English jangan harap. Tunggu la ada versi translate punya baru aku baca.
             
Antara buku translated yang ada. banyak lagi benonya

 Satu lagi nak cerita, aku memang suka sangat baca buku tapi bukan buku pelajaran lah. Dulu terpaksa kuburkan hobi sebab takde duit nak beli (pinjam library tak bes) plus takde masa nak baca. sekarang ni, memang syok habis sebab dapat husband yang spoting. ambik je buku apa, dia akan bayakan. tapi buku jela. benda lain susahhh. sampaikan belambak buku yang tak sempat dibaca. Jiran aku pelik aku boleh duk umah tak keluar mana2. untuk pengetahuan makcik2, inilah keje saya, internet dan buku. ada 2 benda ni, boleh la aku hidup.

No comments:

Post a Comment