GardenHERBShop: it's today my special day
HOME ABOUT US DIARI KATALOG CARA ORDER HUBUNGI KAMI

Friday 29 June 2012

it's today my special day


Assalamualaikum..
semakin hari semakin sayang kat Nisa tau

Pada 10 jun yang lalu, my sayang telah genap umurnya setahun. Berkenaan dengan milestone dia aku malas nak ambik tahu sangat sebab  bagi aku setiap bayi adalah unik. Tapi kalau gerak hati kita mengatakan ada sesuatu yang tidak kena, barulah kita boleh refer mana2 or jumpa doctor kan? tapi disebabkan besday dia, rasa macam tak berperikemanusiaan kalau tak check  milestone dia



Carta milestone ni dia bagi pada 3. Yang sebelah kiri tu kebanyakan bayi pada usia ni boleh buat. Yang tgh tu, separuh bayi pada usia tu yang boleh buat dan paling kanan sekali tu segelintir saja yang boleh buat.
Sepanjang pemerhatian aku, dia memang suka tiru orang punya aktiviti. Cth: pakai stoking, lipat kain, tiru cakap kat tepon dll. Suka jugak tiru percakapan kita. walaupun tak jelas, taoi boleh tahu dari dia punya tone. Bila dia nak something, dia ambik je. Kalau tak dapat dia nangis. Boleh cakap mamamam, dedede. Lain perkataan aku tak perasan pulak. Boleh faham arahan simple cth: duduk, ,meh sini, jangan!

Menulis/menconteng (scribbles) aku tak tahu sebab tak penah bagi dia pen or crayon. Lagi satu yang paling ramai orang tanya, dah pandai jalan ke belum. Jawapan nya ialah belum. Memang malas gila nak jalan. Kalau pimpin tangan dia pun still malas.  Gigi pulak dah tumbuh 8 batang. 

Mula2 nya tak terfikir nak buat party untuk dia. then, papa nya terfikir why not kita buat makan2 simple2 ajak sedara mara yang dekat2 je. So, kami buat la makan2 ngan bbq sikit. semua makanan mama aku yang masak. Menu nya roti ngan kari ayam, mihun goring with keropok, seafood BBQ dan makanan rapu yang lain. Kek pun tempeh kat kampong je. Tak gempaq lansung! Nak tunjuk gamba pun segan. Oh lupa, aku memang tak suka buat majlis gempaq2 ngan tema bagai. Asal cukup syarat sah.  

hello :p
asal boleh je

hentam
tetamu yang hadir adalah sedara mara sahaja
tetap hepi walau kek tak menggiurkan lansung
rakan2 seperjuangan: aniq, ain

No comments:

Post a Comment