GardenHERBShop: Suplemen terbaik untuk saya – spirulina
HOME ABOUT US DIARI KATALOG CARA ORDER HUBUNGI KAMI

Saturday 5 October 2013

Suplemen terbaik untuk saya – spirulina


Mengapa perlukan spirulina?

Kesihatan adalah harta paling bernilai dalam hidup kita. tubuh manusia ni ada 60 trillion sel. Banyak kan? Untuk kekalkan kesihatan sel2 ini, kita memerlukan 3 benda iaitu oksigen yang cukup, air yang tulen dan khasiat yang seimbang. Oksigen dan air ni diperlukan untuk kekalkan hayat kita jadi bila takda kedua tu kita takleh hidup. Manakala khasiat yang seimbang ni pulak untuk kekalkan kesihatan kita. maksudnya kalau kita tak dapat khasiat yang seimbang, kita jadi tak sihat. ok, fahamkan? 

nutrisi sempurna

Khasiat yang seimbang ni wajiblah mempunyai 80% mkanan bersifat alkali dan 20% asid.  Tapi ramai sangat yang abaikan khasiat yang seimbang hingga kita hilang asset yang beharga iaitu kesihatan. Kalau kita tgk cara hidup kita sekarang, kita ni sibuk kan.  Jadi, suka la makan makanan segera yang diproses. Semua tu sangat tinggi asidnya lalu menyebabkan kita jadi tak sihat. semua tu menimbulkan masalah kesihatan. Tekanan jiwa, ketidakhadaman yang kronik, kurang konsentrasi, mudah meradang dan arthritis. Tanpa khasiat yang seimbang, tubuh kita tidak berupaya berfungsi secara normal lalu mengurangkan keupayaan nya menyerap khasiat dari makanan lantas meyebabkan khasit tersebut hilang begitu saja. Lama kelamaan, tubuh kita akan lebih bersifat asid lalu menyebabkan berbagai2 penyakit.

spirulina pilihan saya - no 1

Selain itu, sapa2 yang suka sangat makan daging dan kurang sayur, sangat memerlukan spirulina ni. sebab daging ni tinggi kandungan asid. So, kena lawan balik dengan makanan yang tinggi alkali seperti sayuran2. Jadi, yang susah sangat nak makan sayur, boleh ambil spirulina ni.
khasiat
Spirulina penuh dengan khasiat dan meningkatkan keupayaan penyerapan sel2 kita. Ia mempercepatkan penyerapan khasiat dan meningkatkan imun tubuh lantas mengekalkan kesihatan fizikal yang baik.
 
sangat2 berkhasiat
Tujuan saya ceritakan pasal elken spirulina ni sebab saya nak kongsikan ngan semua orang tentang makanan semulajadi ni.
Secara peribadinya, reason saya pilih spirulina sebagai suplemen saya adalah kerana
1.      Bertindak seperti multivitamin (tak perlu makan multivitamin dah)
2.      Ianya semulajadi. Takde suplemen yang lebih baik dari apa yang Tuhan anugerah. Katakana tidak kepada vitamin sintetik.
3.      Saya ada anemia yang agak teruk. Elken spirulina mengandungi 56 kali lebih zat besi dari yang terkandung dalam spinach dan juga vitamin b12 yang lebih 2.5 kali ganda dari hati lembu. Dan ianya semulajadi!
4.      Untuk anak2 saya. sangat bagus untuk baby dan kanak2 sebagai immune booster dan brain tonic. Kat mexico, diorang guna spirulina ni untuk gantikan susu ibu.
5.      Rekod berprestij dan telah memangi 9 anugerah tempatan dan antarabangsa
6.      Disahkan 100% organic. Kunyah je dah tahu 100% organic beb. Serius!! X caya cubalah.
7.      Pengasas terkemuka iaitu prof keiun kodo, penyelidik dalam bidang biokimia yg terkenal kt jepun.  Sejak tahun 1973, prof keiun kodo ni mengabadikan hayatnya dalam penyelidikan spirulina. Dia berjaya menghasilkan benih spirulina platensis yang merupakan sepsis  spirulina yang terbaik antara 35 spesis alga biru yang boleh dimakan. dan dinamakan elken spirulina.
8.      Terbukti dengan analisism kajian saintifik dan klinikal
9.      Makanan yang terbaik untuk elak kanser atau ketumbuhan. Spirulina menghentikan pertumbuhan sel yang abnormal. Saya masih ingat pesakit leukemia kat kampung saya. antara salah satu supplemen nya adalah spirulina. sekarang dah 10 tahun dia bebas dari penyakit tu. Dah bekeluarga dan beranak pinak. alhamdulillah

anugerah yang telah dimenangi

Itu sajalah untuk kali ni. ni secebis sahaja. banyak sangat kelebihan dia. saya promote untuk kebaikan bersama. Kalau nak, boleh contact saya dan saya akan bagi harga ahli sahaja. Dan apa yang paling best saya akan guide anda cara makan dengan betul. 

gred organic yang paling tinngi iaitu 100%
 
 
sangat baik untuk anemia
sekian :) ikhlas dari..
 



No comments:

Post a Comment